13275344_10154378242209245_1753431748_o

Så er de sidste forberedelser ved at være på plads. Jeg er piv nervøs! Jeg har været så heldig at min gode veninde Anne og min chef, Simon, løber med mig i morgen. Simon skal hjælpe mig/os med at holde en kontinuerlig fart gennem hele løbet og det bliver super fedt! Jeg vil ikke melde nogen ønsket sluttid ud, da jeg gerne vil undgå unødigt pres. Jeg kan dog sige at jeg i hvert fald går efter at kommer over målstregen inden der er gået 4 timer. Men hvor meget under, det må tiden vise. Jeg er især nervøs, fordi jeg bevæger mig ud på ukendt territorium og derved kan jeg ikke forberede mig på, hvordan det kommer til at gå og føles, samt hvordan min krop vil reagere på den lange distance.
Når det så er sagt, så glæder jeg mig helt vildt til at løbe gennem Københavns gader sammen med 12.000 andre glade løbere og at mærke stemningen på ruten, men mest af til at krydse målstregen. Har hørt meget om følelsen, men glæder mig til at mærke den på egen krop!

Jeg er dog virkelig nervøs for, hvordan min mave vil opføre sig under løbet. Som i sådan, seriøst nervøs. Den har drillet mig den sidste uges tid, hvilket virkelig ikke er betryggende. Jeg har før haft problemer med den, så slemt at jeg måtte udgå fra et løb. Jeg vil for alt i verden ikke have at min mave skal sætte en stopper for den her oplevelse. Jeg krydser alt, hvad der krydses kan, for at min mave viser sig fra sin bedste side på søndag!

 

Hvad skal jeg indtage under løbet?

Jeg er så piv heldig, at Sqeezy har sponsoreret gels og vingummier til mig! Så planen er at jeg skal indtage skiftevis gels og vingummier, dels for at skåne maven og dels for at undgå den der lidt vamle følelse man kan få af gels efter at man har fået one too many! 😀 Jeg tager gels inden et vanddepot, da det er mere skånsom for maven – og dén vil vi jo gerne skåne! Hvordan jeg skal bære rundt på at det fis, dét har jeg ikke helt regnet ud endnu.
Hvis du vil læse mere om, hvordan jeg spiser op til, under og efter løbet, så har jeg lavet et indlæg om det her.

13282331_10154378242194245_1626602504_o

Hvilke sko skal jeg løbe i?

Lige nu står valget mellem to sko – Asics Gel-NImbus 18(de sorte) og Asics Gel-Noosa Tri 11(de hvide). En mængdesko og en konkurrencesko, to hvidt forskellige sko. Nimbus er en blød og max støddæmpende sko, men god affjedring og virkelig behagelig at løbe i. Noosa er er mere kontant sko, men en fastere mellemsål, som gør at jeg får et hurtigere fodafsæt og så er den ca. 100g lettere end Nimbussen. Nimbussen ville helt klart give mig en “behagelig” løbetur, problemet er bare det, at jeg aldrig har løbet i bløde sko før og det er gør mig lidt usikker. Jeg er vandt til de lidt mere faste og kontante sko. Derfor tænker jeg at Noosaen ville være oplagt. Men på den anden side, så at løbe 42,2 km i en lidt kontant sko, det kan også gøre jeg bliver mere træt, end hvad nødvendigt er. Havde det været et halvmarathon, så var det klart blevet Noosa jeg løb i. Meeeen nu snakker vi altså dobbelt op på distancen.
Jeg absolut ingen erfaring med nogle af dem på de lange distancer og er derfor fuldstændig i vildrede! De har hver deres fordele og ulemper. Den sko jeg havde planlagt at jeg skulle løb i, drillede alt for meget på min længste tur og der var derfor ikke forsvarligt at sende den ud på 42,2 km og så ikke forvente at den ville volde mig problemer. Derfor faldet valget på én af disse to.  Hvilken slags sko man løber i til disse løb, det er næsten religion for nogle, og derfor får jeg meget forskellige råd, når jeg spørger de mere erfarende til råds, fordi meningerne er så mange. Jeg tror måske at det ender med de sorte, da jeg har brug for så meget støtte som muligt!

13271567_10154378242064245_80889728_o

Hvilket tøj skal jeg løbe i?

Min søde chef, Simon, har været så sød at sponsorere tøj til dagens anledning. Sættet byder på en fed, grøn singlet og et par lidt(for) korte shorts. Jeg har virkelig haft svært ved at finde shorts, som ikke kravler op under løb og generer. Det sidste jeg har brug for, er tøj der generer undervejs! Hvis shortsne glider op, så risikerer jeg få slemme slidesår og det vil jeg for alt i verden gerne undgå. Det er ikke sådan at have lidt fylde på lårbasserne 😉 Jeg har noget jeg smører på lårbasserne, så de “glider” mod hinanden i stedet for og så tager jeg vaseline ved depoterne, hvis det skulle genere for meget.
Udover det lækre sæt fra Asics, så jeg har været så heldig en kartoffel, at CEP har givet mig disse mega fede, korte kompressionsstrømper, som jeg glæder mig til at bruge! De har god støtte i svangen, hvilket er super vigtigt for mig!
Hvad angår sports-BH, så bliver det en gammel sag fra Nike, som jeg sikker på ikke komme til genere mig. Desværre laver de ikke den model mere, så jeg nænner ikke at kassere den, selvom jeg nok burde have fundet en afløser eller 2 til den efterhånden.

13275413_10154378242109245_198016645_o

Hvad skal I have på på søndag, jer der skal løbe?

11668080_10153635823529245_2140295216_n

CarinaVergmann

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.