Nu har jeg i et godt stykke tid taget det med ro med løbetræningen. Der har ikke været lange, hårde pas på programmet, men derimod rolige og kortere ture. Jeg har haft brug for at få ro på og bare tage det hele stille og roligt. Jeg tænker at der er andre end mig der har det sådan og derfor deler jeg nu et eksempel på, hvordan mit program kan se ud for tiden.

 

Mandag: 6 km i 5:40-6:10
Tirsdag: 2 km i 5:40-6:10, 4 x 1300 m i 4:35, 300 m jog imellem og 2 km i 5:40-6:10
Torsdag: 4 km i 5:40-6:10 og 4 km i 5:00
Søndag: 10 km i 5:40-6:10 og 6 km i 5:00

Søndagene med de lidt lange ture, har jeg i lang tid ikke fulgt. Og det er okay. Jeg har affundet mig med at jeg i nogle uger følger programmet til punkt og prikke, men langt det fleste, der får jeg kun løbet 2-3 af dem eller slet ikke noget. Det svinger meget for tiden og det irriterer mig egentlig lidt. Men sådan er det og det må jeg bare acceptere.
Jeg får stadig lavet mine programmer af Michael – som jeg har fået de sidste 2 år. Hvis du har lyst, kan du jo kontakte ham her.

Men her er i hvert fald lidt inspiration til alle jer der ikke skal løbe marathon på søndag 😊

 Følg med på InstagramFacebook og Bloglovin 🙂

CarinaVergmann

4 comments on “Løbeprogram – Et roligt et af slagsen”

  1. Jeg mangler i den grad min motivation og har problemer med enormt tunge ben, ligemeget hvor lang en pause jeg holder, så føles de næsten altid som bly…

    • Hej Molly

      Åh jeg kender det godt! For mig er mine ben mest som bly når jeg har holdt pauser. Det forsvinder oftest når jeg begynder at træne regelmæssigt igen (2-5 gange om ugen) 🙂 Der går altid lige et par uger inden jeg er ordentlig igang igen og så begynder det at forsvinde. De er dog stadig tunge efter hårde træningspas, men det er der jo ikke så meget at gøre ved 🙂
      For mig hjælper det at jeg skruer forventningerne helt ned og siger til mig selv “Nu tager du tøj på og så løber du 1 km – bare 1.” Og så snart jeg har tøjet på og ér kommet ud, så tager det ene skridt jo det andet. Så så snart jeg er igang, så er det godt og motivationen stiger. Håber du finder motivationen 🙂

      • Åh ja, det kender jeg godt. Dog vil jeg sige at tempo er meget individuelt, for mig er tempoet i dit program ret højt, og for andre vil det være roligt😊

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.