December er travl og der er ikke meget tid til overs. Det kan være svært at få arbejde, træning og overskudsmadlavning til at gå op i en højere enhed i hverdagen. Men træning behøver jo ikke nødvendigvis tage minimum 60 minutter og foregå i det lokale, svedlugtende fitnesscenter…

Jeg laver til tider mine øvelser hjemme, fordi det giver lidt mere tid tilovers i den anden ende og så kan jeg se TV imens 😉 Måske er du den heldige ejer af de der voldsomt dyre slider-pads fra 6Directions, måske er du ligesom mig for nærig. 500 kr eller hvad de nu koster er simpelthen for dyrt. Især når du kan bruge dine karklude, især de billige engangsklude er gode til formålet og en anelse billigere.

Jeg har her samlet 6 øvelser du snildt kan lave på stuegulvet med dine sure karklude 😉

Mountain Climbers

Placér hænderne i skulderbredde og spænd op i din core, så du hverken svajer i ryggen eller stritter min numsen. Træk dit ene knæ op til den tilsvarende albue og tilbage igen. Kør skiftevis højre og venstre ben med 10 gentagelser på hvert ben,

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Skrå Mountain Climbers

Egentlig sammen “koncept” som ovenstående øvelse. Her trækkes knæet bare på ydersiden af kroppen, fremfor under kroppen, og op til albuen.10 gentagelser på hvert ben

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

STATISK V-UP

Rank ryggen, stræk benene og find balancen. Du kan enten holdte stillingen i 30-60 sekunder eller køre den dynamisk, hvor du strækker kroppen fladt ud – uden at skuldre og fødder rører jorden og så tilbage til startstillingen igen. 
SAMSUNG CSC

DOUBLE LEG CURL

Placér kroppen som vist på nedenstående billede – spænd godt op i baller og core. Stræk langsomt benene ud uden at numsen rammer jorden. Træk dem herefter tilbage til startstillingen. Gentag 10-15 gange.
Denne øvelse kan også laves med ét ben ad gangen, hvis du ønsker dette.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

PUSH UPS

Placér hænderne ud fra skuldrene og knæ/tåspidserne i jorden. Sørg for at spænde godt op i core og baller, så du hverken hænger eller stritter med numsen. Skub hænderne udad og bøj i armene, men kroppen stadig holdes lige. Pres hænderne sammen mod midten igen mens du strækker armene og kommer tilbage til udgangspositionen.Gentag 10-15 gange.
Denne øvelse kan laves på enten knæene eller tåspidserne, alt efter dit niveau. Start evt. på knæene indtil du har teknikken på plads og så kan du gå over til at lave øvelsen på tåspidserne.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

SIDE LUNGES

Denne øvelse kan både laves stående eller i en “squat”-stilling. Jeg synes personligt selv at den er lidt hårdere, når man går ned i knæ.
Stil fødderne i skulderbredde og ned i knæ, mens numsen stritter godt bagud. Kør det ene ben ud til siden, mens resten af kroppen holdes stille. Træk benet tilbage til udgangsstillingen og skift så til den anden side. Gentag 10 gange på hvert ben.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Jeg håber det kunne give lidt inspiration til hjemmetræningen 😊

11668080_10153635823529245_2140295216_n

Følg med på InstagramFacebook og Bloglovin 🙂

CarinaVergmann

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.