Indlægget indeholder reklame!

Nu har jeg løbet hver dag siden d. 31. maj 2017. Det var egentlig meningen at jeg kun skulle løbe hver dag i juni, men indtil videre har jeg faktisk fortsat. Jeg har haft muligheden for det og ikke haft ondt eller følt mig overbelastet, så jeg løber videre. Så hvis du har lyst til at kaste dig ud i noget ligende, så vil jeg da lige give dig lidt tips med på vejen 😉

Vasketøjskurven flyder over
Der bliver brugt lidt mere sportstøj end normalt i den her periode. Sokker og shorts kan til dels bruges flere gange, men sports-bh’er og trusser derimod, de kan altså ikke bruges mere end én gang. Da jeg ikke har min egen vaskemaskine, vasker jeg ikke så ofte. Måske hver 2.-3. uge, når jeg kan samle nok sammen til at fylde en maskine. Dét stiller krav til mængden af sportstøj i denne periode 😉 Derfor har jeg bl.a. lige været ude og investere i et par nye sports-bh’er fra Nike(Nr. 1, 2 og 6 på billedet). Den hvide og sorte har jeg savlet over længe og endelig kom de i butikkerne, så jeg kunne få fingrene i dem. De sidder perfekt, giver god støtte og så er designet bare mega nice!
Psst! Lige nu kan du forresten spare 20% på stort set alle Nike-produkter (også sports-bh’erne) hos SPORTSMASTER. Tilbuddet gælder t.o.m. 16. juli 2017.

Links her(affiliate links): 1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.7.

Hav mere end ét par løbesko
Når du løber hver dag, så er det essentielt at du har mere end ét par løbesko at skifte mellem. Det er ikke godt for skoene at du løber i dem hver dag, da de ikke kan nå at restituere ordentligt i mellemtiden, hvilket giver dig en dårligere støddæmpning og så bliver de hurtigere slidt. Derudover har din krop også godt af at løbe i forskellige typer sko, så du bliver udfordret og dermed styrker dine led og din muskulatur.
Du kunne med fordel have et par stabile og støddæmpende mængdesko og et par mere aggressive og hurtigere tempo-/intervalsko.
Psst igen! Der er stadig 20% på Nike her – også på løbeskoene 😉

Gå glad i bad
Ja bade, det kommer du i hvert fald også til – en hel del endda! Men nøj hvor er det bare ikke særlig godt for alt. Mit hår bliver især tørt, hvis jeg vasker det med sæbe hver dag! Derfor har tørshampoo og hårkur været min redning. Derudover har jeg brug Intimsæbe fra Vivag, fordi, om man vil tale om det eller ej, så bliver de nedre dele sgu også sat på overarbejde med alt det baderi. Så for at undgå udtørring og irritation i tisselone, så bruger jeg altså en dertil veludviklet sæbe, som bevarer den naturlige balance 😄. Ja sorry, hvis I er sarte, det er jeg altså ikke.

Lyt til kroppen
Når nu du løber hver dag og ikke giver din krop tid nok til at restituere optimalt, så er det vigtigt at du lytter til den. Er den træt, så snup en kort og rolig tur. Du behøver ikke løber hårde intervaller eller halvlange ture hver dag. Jeg løber efter mit program fra min træner, på 5 pas om ugen og de resterende 2 dage, der jogger jeg bare en kort tur på 3-5 km.
Derudover har det for mig været vigtigt at huske at strække ud, så ikke jeg blev alt for stiv og tung i benene. En omgang massage kunne da også gøre underværker, men det gider jeg ikke betale for og jeg kan ikke lokke nogle til at gøre det gratis.

 

CarinaVergmann

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.